Wie ben je, wat is jouw rol bij Scorion en hoe lang werk je hier al?
Even voorstellen… dit is Laura Vermeulen (32). Laura woont in Deventer en werkt bij Scorion op de afdeling Customer Care. Zij heeft de opleiding International Hospitality Management aan de UNA op Curaçao gevolgd, waar ze ruim 4 jaar op diverse cruiseschepen heeft gewerkt. Daarna heeft ze in Nederland een paar jaar bij een data analyse bedrijf in Deventer heeft gewerkt. Op het moment van schrijven werkt Laura 2 maanden bij Scorion en inmiddels heeft ze haar draai gevonden. Laura’s werkzaamheden zijn vooral de implementatie van klantinrichtingen verzorgen en support geven aan klanten waarbij vaak complexe vraagstukken moeten worden opgelost. Dit vindt ze heel erg leuk. Verder houdt Laura o.a. van hiken in het wilde Zweden, schilderen, haar ‘urban jungle’ en ze ziet zichzelf straks weer lekker reizen in combinatie met werken voor Scorion. “Mijn baan is nog leuker dan gedacht” vertelt ze enthousiast. “Alles komt bij elkaar; van klanten helpen tot aan mijzelf verder ontwikkelen in deze sector en dat in een baan met betekenis! Ik was toe aan een nieuwe uitdaging en dat heb ik hier gevonden. Ik ben ontzettend blij dat ik deze overstap heb gemaakt 😊.”

Wat was voor jou een leermoment in de afgelopen 2 maanden? Wanneer was dat?
Laura verteld dat ze veel heeft geleerd in de afgelopen 2 maanden. Een belangrijke les in de afgelopen tijd is dat het waardevol is om op je plek te zitten en jezelf te kunnen zijn, dit kan gelukkig bij Scorion. “Ik ben kritisch, precies en oplossingsgericht, kwaliteiten die juist hier gewaardeerd worden.” Er heerst een gemoedelijke sfeer binnen Scorion, maar ook de samenwerking met collega’s is heel erg prettig. Wat ook heel fijn is zijn de korte lijntjes binnen Scorion.”
Soms wil ik te snel, wil ik alles al kunnen, maar ik heb geleerd dat het juist goed is om het stap voor stap te doen en af en toe gas terug te nemen. Ik ben nieuw hier en kan nog niet alles weten. Ik verwacht veel meer van mijzelf dan van mij verwacht wordt. Dat hoeft nog helemaal niet.”
Wat gebeurde er? Hoe ontstond de situatie? Wat was het gevolg? Hoe heb je het aangepakt? Wat heb je ervan geleerd?
Natuurlijk maak ik wel eens fouten, omdat ik nieuw ben, maar ook omdat dit werk veel onderzoeken en uitproberen is. Vaak los ik die fouten ook zelf op, maar heel veel weet ik nog niet, ik mis natuurlijk zowel kennis als ervaring. Dit is soms frustrerend, maar tegelijk ook logisch. “Ik moest laatst een dashboard veranderen, maar had de instructies niet goed gelezen” verteld Laura. Soms wil je te snel, werk je te snel, je ziet dan iets over het hoofd en dat kost dan extra tijd. Zorgvuldig kijken en focus hebben waar je mee bezig bent is belangrijk. Haastige spoed is zelden goed.
Fouten maken is normaal en soms noodzakelijk om je grenzen te verkennen en jezelf verder te ontwikkelen. Zolang je er van geleerd hebt, heb je niet gefaald.”